http://www.flickr.com/photos/kentbrew/6851755809/

vrijdag 6 augustus 2010

Een doosje

Voor mijn verjaardag kreeg ik een vreselijk leuk pakketje toegestuurd door een van de dames. Het was een vierkant doosje met aan alle zijden een laatje. Nadere bestudering leerde mij dat het gemaakt was van luciferdoosjes (de grote) en het was heel mooi versierd. Bovendien zaten de laatjes gevuld met allemaal leuke scrapbenodigheden. Ik was er vreselijk blij mee, maar vond het ook een leuk idee om zelf te gaan maken. Na toestemming van de maakster, ben ik dus aan de slag gegaan. Van mijn zus had ik een mooie paperpad van DCWV gekregen met vlinderthema's. Die pad was in het nieuwe formaat van 8 inch, dus dat was te klein voor de gangbare maat luciferdozen. Ik heb dus zelf zo'n doosje ontworpen met mijn Sil en hem iets vergroot. Daarna heb ik er vier uitgesneden en in elkaar gezet. Ik ben gaan zoeken tussen mijn kraaltjes en ben stukjes van de paperpad gaan borduren met de kraaltjes. Daarvoor heb ik een patroon uit een boekje van Anneke Radsma gebruikt. Ik heb het karton bewerkt met de ghosttechniek door inkt te gebruiken van Brillance, maar dat is niet goed te zien op de foto's. Daarna de bovenkant beplakt. Omdat het papier al zo druk was, vond ik een paar gestanste en gebruste vlinders wel genoeg. De knopjes op de laatjes zijn jeansknopen. Ik geef hem dit weekend aan mijn zus, die net een nieuwe knie heeft gekregen en nu nog bij ligt te komen van de operatie. Er gaan allemaal lekkere dingetjes in de laatjes.
Ik vond het zo leuk om te doen, dat ik nu helemaal om ben en ik ben al met meer doosjes bezig geweest. Wat een leuke hobby hebben we toch! Je kunt er alle kanten mee op.

groetjes, Alie



3 opmerkingen:

  1. Hey Alie,

    Ik had 'm al eerder gezien, maar wilde toch nog 'n keertje zeggen hoe geweldig ik 'm vind.Vooral al die kraaltjes....wat 'n werk.
    Applaus!

    gr.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, hier was je zus vast heel erg blij mee. Mooi gedaan hoor.
    Ik kan wel zien wat jij de afgelopen tijd hebt gedaan........alleen maar klussen.

    Gr,GZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het was een leuke afwisseling met het luieren op de camping. Maar 6 weken alleen maar luieren is ook wel een beetje veel van het goede.

    gr. Alie

    BeantwoordenVerwijderen