http://www.flickr.com/photos/kentbrew/6851755809/

vrijdag 30 juni 2017

Racing oma


Zo. Eindelijk is het er dan van gekomen. Leo drong er al een tijdje op aan, maar deze miep vond zichzelf veel te jong voor zo'n ding. Maar ach, nu ik toch mijn haren niet meer verf, kan dit er net zo goed bij. En die stok waar ik sinds een tijdje mee loop doet het hem ook niet meer. Ik had er deze week schoon genoeg van en heb deze beauty gescoord voor een prikkie bij de kringloop. Hij is voor tijdelijk, want uiteindelijk moet de orthopaed volgende week maar eens kijken wat ie nog van dat knietje van mij moet maken. Na 7 maanden fysio en nog steeds bij af vind ik 't ook wel een keer genoeg.

Ik heb nu altijd mijn eigen stoeltje bij de hand en 't is heerlijk zitten als mijn arme knietje zegt: ik doe niet meer mee. Dan moet ik wel het dienblaadje eraf halen. Maar dat is voor als er echt een nieuwe knie moet komen en ik tijdelijk met twee krukken moet lopen. Handig om even een kopje koffie uit de keuken te halen toch? Een oude meid is op alles voorbereid.

Gisteren heb ik ook de proef op de som genomen en heb er naar het midden van het land mee gereisd met de trein. Nou, dat is even wennen hoor. 't ding kan niet eens door de deuren van een normale coupé. Moet je zelf allemaal maar uitvinden. Eerst natuurlijk iemand bereid vinden om het in de trein te vinden natuurlijk. Ach, wie wil er nu niet zo'n aardig hulpbehoevend grijs dametje even helpen.... Tja, en dan moet ie er weer uit en bij de rolstoelcoupé erin. 

Nou, deze racing oma voelt zich voor nu even de koning te rijk en sjeest weer overal naar toe in plaats van thuis als een gekooid vogeltje te kniezen.

Fijne dag
De Priegelmiep

5 opmerkingen:

  1. Het is natuurlijk even wennen maar het is een goede keuze zo'n racekarretje. Vooral omdat je jezelf nu weer beter kan redden. Suces ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel fijn racing oma dat je toch weer op pad kunt, en ik hoop dat de operatie niet lang meer op zich laat wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik roep altijd "ik ga later alles aanschaffen wat er qua hulpmiddelen te koop is". Waarom lopen martelen als er genoeg in de handel is wat mij kan ondersteunen. En ik ga er "gebruik" van maken zodat iedereen mij gaat helpen en ik overal voor in de rij mag. Tegen die tijd moet ik inderdaad mijn haren maar niet meer kleuren. Zo'n grijs kuifje doet het dan wel beter denk ik.
    Kan je hem niet leuk oppimpen? Allemaal van die plastic bloemetjes of zo? Maak hem maar lekker hip, oma! ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee Gee. Dat had ik ook al met mijn stok gedaan. Tenminste, niet met plakbloemen, maar met verf. Ik wilde er met een sjabloon dat ik uitgesneden had in de Silhouette - ook weer eens van stal gehaald dus- bloemetjes opspuiten. Haha, ging iets niet helemaal goed. Dus ik zeg nu maar tegen mensen dat ik mijn kleindochter aan het werk heb gezet.
      gr. Alie

      Verwijderen
  4. En ook nog in 'n hippe kleur. Daar kun je wel mee voor de dag komen hoor. Let's burn some rubber....go Alie go.

    gr.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen