http://www.flickr.com/photos/kentbrew/6851755809/

zondag 12 oktober 2014

Work In Progress

Dit keer wil ik een andere WIP laten zien dan mijn EP of de FW. Dit is de helft van het mariniers compas dat ik aan het maken ben voor mijn quiltcursus.




Tijdens de eerste les leerden we de ronde vormen aan elkaar maken met een speciale rand, genaamd dronkemanspad.  Deze komt er als een vierkant omheen als het compas helemaal klaar is en daar nog weer een effen rand omheen zit

Ik heb er als contrast een paar lapjes die ik wil gebruiken voor de rand alvast naast gelegd.


Dan komt daaromheen nog weer een rand met weer een andere techniek. Ik ben heel benieuwd hoe de quilt er uiteindelijk uit komt te zien. Ik laat de stofjes allemaal weer terugkomen in het geheel.
Ik heb nog 3 lessen te goed, dus dat belooft wat. Ik werk ook hard aan mijn huiswerk. Maar geloof me, dat compas is tot nu toe het moeilijkste dat ik ben tegen gekomen in mijn quiltcarriere. 1 mm ernaast en je komt al niet meer uit met je patroon. Foei, wat een gepuzzel. Maar Priegelmiep zou Priegelmiep niet zijn als ze deze uitdaging aan zich voorbij liet gaan

Bedankt voor het kijken en een fijne zondag verder.
Groetjes van Alie



4 opmerkingen:

  1. Nou zus, je maakt wel enorme stappen zeg! Die cursus levert wel wat op. Ik ben helemaal weg van je marinierscompas. Leuk hoor! Maar ook je mandjesquilt vind ik helemaal top. Ga zo door :-) liefs je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik denk dat ik je in 't vervolg maar "MillimeterMiep" ga noemen.
    Wat is dit mooi! Nooit gedacht, dat ik zo verslingerd zou raken aan 't quiltgebeuren. Als toeschouwer, welteverstaan haha.

    gr.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, ik dacht even dat ik Yvonne kwijt zou raken aan het quilten. Hoewel dat ook geen straf is. Alie ik vind hem helemaal geweldig, en dat terwijl ie nog niet af is. Die rand wordt ook te gek! Ik hoop dat ie snel af is zodat we het eindresultaat gauw kunnen zien (geen druk hoor, :0))
    Wie bedenkt toch die bijzondere namen? Marinierscompas, dronkemanspad. Echt vakjargon.

    Gr. GZ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms kun je beter toeschouwer blijven.....
    Is beter voor iedereen haha.

    gr.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen