http://www.flickr.com/photos/kentbrew/6851755809/

zaterdag 27 maart 2010

Schilderfantje


Deze kaart heb ik voor mijn zwager gemaakt, als bedankje voor de episcoop die hij aan Leo heeft geschonken. Dat is zo'n soort projector waar je foto's mee kunt projecteren op schildersdoek. Omdat het een mannenkaart moest worden, heb ik hem eenvoudig gehouden (raar toch, dat ik denk dat mannen niet van frutsels houden). Maar eigenlijk heeft deze kaart ook geen tierlantijntjes nodig. Het papier doet al het meeste. Dat vind ik nou zo leuk aan kaartjes maken: je hebt een velletje papier uitgezocht en je denkt: wat moet ik er nou precies mee? Dit papier is van Basic Grey en de combinatie was niet moeilijk te maken. Het plaatje heb ik van internet geplukt als kleurplaat (superhandig is dat; er staan vaak hele leuke kleurplaten in bepaalde thema's; gewoon googelen op kleurplaten met het thema dat je wilt als afbeelding). Ik geloof wel dat Leo iets minder kliedert met zijn verf dan de olifant, hoewel zijn atelier het "Kliederkot" is gedoopt.
Door alle kleuren van het papier terug te laten komen in het plaatje en het extra accent van de groen gebrushte tag, springt het papier er ineens helemaal uit en krijgt het de aandacht die het verdient. Zulk prachtig papier, en ik had van beide soorten alleen maar 1 velletje. Ik weet wel dat ik bij een volgende papierbestelling ik hier zeker de grote vellen van ga meebestellen. De nummers van de Copics heb ik helaas niet genoteerd. Volgende keer beter

Groetjes, Alie

2 opmerkingen:

  1. Hee mams!

    Wat leuk zeg, zo'n blog! En het scrapbook wordt ontzettend mooi!! Ben je niet bang dat tante Riek ineens op deze blog kijkt? Dan is de verrassing weg...
    Ga zo door!

    Liefs Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Alie,

    Aha, dit doe je dus als je druk bent met andere dingen...haha.
    Van harte gefeliciteerd met je kijkdoos.

    gr.Rossi

    BeantwoordenVerwijderen